S21

Rewriting the Rule Book. 48 flexi-channels, Equivalent of 46 buses and 96kHz with no processing limitations from day one.


  • 48 Flexi Input Channels
  • 16 Flexi Aux / Sub-Group Busses
  • M, LR, LCR or LR M Master Buss
  • 10 x 8 Full Processing Matrix
  • 21 Dynamic Equalizers
  • 96kHz Sample Rate

S21 주요 기능




Software Update for S-Series Consoles

DiGiCo is delighted to announce the release of its latest Version 3.0 software update, dramatically increasing the processing power of its small footprint, cost-effective S-Series consoles. Version 3.0 offers an optional software expansion that significantly increases the channel count from 48 to 60 flexi channels and 24 flexi busses, turning S-Series consoles into an S21+ or an S31+.

자세히보기

S21 : 제품 특징

DiGiCo SD11: “Big things come in small packages...”

S21은 SD9를 레퍼런스로 하여 개발 되었습니다. 세계 최고인 기존 DiGiCo의 디 지털 믹서 기능들을 유지하면서 가격은 낮춘, 더 많은 엔지니어들이 DiGiCo 콘 솔 유저가 될 수 있는 입문용 제품으로 디자인하였습니다.
기존과 동일한 오디오 알고리즘을 사용 하는 저비용의 새로운 FPGA와 새로운 형식의 컨트롤 프로세서를 사용함으로써 DiGiCo의 핵심 기술들을 그대로 제공할 수 있게 되었습니다. 

FPGA 코어와 조화 를 이루는 것은 새로운 ARM QuadCore 프로세서 입니다. 낮은 소비 전력과 더 빠 른 프로세싱을 제공하는 이 프로세서로 인해 신규 및 기존 사용자들에게 비용 측면에서도 효과적인 새로운 콘솔을 선 보이게 되었습니다.


S21은 시각적 피드백 및 동작 컨트롤을 위해 두개의 정전식 멀티 터치 스크린을 제공하여 사용자가 여러 화면을 좀더 간편하게 사용할 수 있게 하였습니다. 컴팩트한 듀얼 스크린 디자인은 동시에 20 채널을 컨트롤 할 수 있도록 한 스크린당 10 채널 스트립을 제공합니다. 이는 쉽고 안전하게 대규모 믹싱을 해줍니다. 


새롭게 디자인 된 드래그, 스와이프 앤 드롭 채널 레이아웃 시스템은 오퍼레이터가 채널과 버스를 쉽게 이동시키고, 페이더 레이아웃을 간편하게 설정할 수 있게 해줍니다. 두개의 스 크린이 가진 장점은 한번에 많은 채널을 볼 수 있다는 것뿐만 아니라 하나로 오퍼레이팅을 함과 동 시에 다른 하나를 셋업이나 마스터 스크린으로 활용할 수 있다는 것 입니다.


S21은 DAW 연결을 위한 통합 USb를 제공합니다. Ub MADI를 본체에 탑재함으로써 표준 USb2 연결을 통해 DAW에 48 채널의 멀티트랙 레코딩을 제공합니다. Core Audio 또는 ASIO 연결을 위 한 드라이버가 포함되어 있습니다.


Interfacing

S21은 완벽한 확장성을 위한 두개의 DMI(DiGiCo Multichannel Interface) 옵션 카드 슬롯을 제공 합니다. Analogue expansion, MADI, Dante, Optocore, Waves SoundGrid, Calrec's Hydra 2 Network 같은 여러  포맷들과 접속 할 수 있습니다.


옵션


S21 : 제품 사양

General Specifications

  • 46 busses: 16 x flexi-busses Mono/Stereo (equivalent of 32 DSP busses), Stereo Master (2), Solo busses (2 stereo, 4 total), and 10 x 8 Matrix (8)
  • 10 x Control Groups
  • 1 x Compressor per channel and buss
  • 1 x Gate per channel and buss (switchable to ducker, or compressor with side chain access)
  • 16 x assignable 32 band Graphic EQs
  • 8 x FX engines (reverbs, delays, w/modulation and enhancer)
  • 4 x assignable DiGiTuBes
  • 4 x assignable Multiband Comps
  • User definable Macros
  • An extremely high power headphone amplifier with 1/4 inch and mini jack socket
  • 96kHz as standard
  • 24 mic line inputs
  • 12 analogue outs
  • 2 AES I/O (mono)
  • Word Clock I/O
  • 1 GPI and 1 GPO
  • DVI out (for an external monitor)
  • 2 DMI Card slots (up to 64 I/O per slot)
  • 2 Ethernet connections for Networking
  • 2 x 24 segment master/solo meters
  • Touch sensitive rotaries with integrated switch & HTL
  • 2 x multi-touch screens
  • 21 x touch sensitive moving faders
  • 4 x layers of banks of 10 faders
  • Customisable bank and channel layout
  • Snapshots
  • Integrated USB2 Audio I/O interface for recording and playback of up to 48 channels 40 x Input flex-channels Mono/Stereo (equivalent of 80 DSP channels)

Audio Specification

  • Sample Rate 48kHz, 96kHz
  • Processing Delay 2ms Typical @ 48k(60 Stereo Channels, Stage
  • Input Through L-R Buss to Stage Output) 1.1ms @ 96kHz
  • Internal Processing Up to 40-bit, Floating Point
  • A>D & D>A 24-bit Converter Bit Depth
  • Frequency Response +/- 0.6dB (20Hz – 20kHz)
  • THD <0.05% @ Unity Gain, 10dB Input @ 1kHz
  • Channel Seperation Better Than 90dB (40Hz – 15kHz)
  • Residual Output <90dBu Typical
  • Noise (20Hz - 20kHz)
  • Microphone Input Better Than -126dB Equivalent Noise
  • Maximum Output Level +22dBu
  • Maximum Input Level +22dBu

Processing Channel Specification Input Channel

  • Input Name User-Defined
  • Channel Selection Mono / Stereo
  • Input Routing Main Input
  • Analogue Gain -20 to +60dB
  • Phase Normal / Reverse
  • Digital Trim 40 to +40dB
  • Delay 0 - 682ms
  • DiGiTuBe Drive 0.01 - 50.0
  • Bias 0 - 6
  • LPF 20 – 20kHz, 24dB/Oct
  • HPF 20 – 20kHz, 24dB/Oct
  • Insert A (Pre EQ/Dyn) On/Off
  • Equalisation 4 Band EQ: Parametric or Dynamic (Low/Lowshelf, Lower-Mid/Lowshelf, Upper-Mid/
    Hishelf, Hi/Hishelf)
    On/Off
    Freq; 20 – 20kHz
    Gain; +/- 18dB
    Q: 0.1 -20 (Parametric) / 0.10-0.90 (Shelf)
  • Dynamics 1 Single or 4 x Multiband (3-Band)
    Compressor On/Off
    Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 500us – 100ms
    Release; 5ms – 5s
    Ratio; 1:1 – 50:1
    Gain; 0 to +40dB
    Hi Crossover; 20Hz – 20kHz
    Lo Crossover; 20Hz – 20kHz
    Knee : Hard, Med, Soft
  • Dynamics 2 On/Off
    Gate / Ducker Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 50us – 100ms
    Hold; 2ms – 2s
    Release; 5ms – 5s
    Range; 0 - 90dB
    Key; Any Source
    Key Listen
    Freq/Width; 20 – 20kHz
    Compressor On/Off
    Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 500us – 100ms
    Release; 5ms – 5s
    Ratio; 1:1 – 50:1
    Gain; 0 to +40dB
    Link; Any Channel / Buss
    S/C Source : Any Source
    S/C Listen : On/Off
    S/C Filter Freq/Width: 20Hz – 20kHz
  • Insert B (Post EQ/Dyn) On/Off
  • Mute Channel Mute
  • Solo Solo Buss 1 / Solo Buss 2 / Both,
  • Channel Safe Socket Properties, Input Route, Mono/Stereo, Label, Filters, Trim, Delay, Tube, Insert A, EQ, Dyn1, Dyn2, Insert B, Aux, Group Assigns, Pan, Fade, Mute, Direct Outs, Full Safe
  • Output Routing Buss,
  • Insert A, Insert B,
  • Direct: Post-Fade
  • Fader 100mm Motorised Fader ∞ to +10dB

Processing Channel Specification Aux / Group / Matrix Output

  • Name User-Defined
  • Phase Normal / Reverse
  • Digital Trim -40 to +40dB
  • Delay 0 - 682ms
  • DiGiTuBe Drive 0.01 - 50.0 Bias 0 - 6
  • LPF 20 – 20kHz, 24dB / Oct
  • HPF 20 – 20kHz, 24dB / Oct 
  • Insert A (Pre EQ/Dyn) On/Off
  • Equalisation 4 Band EQ: Parametric or Dynamic (Low/Lowshelf, Lower-Mid/Lowshelf, Upper-Mid/Hishelf, Hi/Hishelf)
    On/Off
    Freq; 20 – 20kHz
    Gain; +/- 18dB
    Q: 0.1 -20 (Parametric) / 0.10-0.90 (Shelf)
  • Dynamics 1 Single or 4 x Multiband (3-band)
    Compressor On/Off
    Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 500us – 100ms
    Release; 5ms – 5s
    Ratio; 1:1 – 50:1
    Gain; 0 to +40dB
    Hi Crossover; 20Hz – 20kHz
    Lo Crossover; 20Hz – 20kHz
    Knee : Hard, Med, Soft
  • Gate / Ducker Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 50us – 100ms
    Hold; 2ms – 2s
    Release; 5ms – 5s
    Range; 0 - 90dB
    Key; Any Source
    Key Listen
    Freq/Width; 20 – 20kHz
    Compressor On/Off
    Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 500us – 100ms
    Release; 5ms – 5s
    Ratio; 1:1 – 50:1
    Gain; 0 to +40dB
    Link; Any Channel/Buss
    S/C Source : Any source
    S/C Listen : On/Off
    S/C Filter Freq/Width: 20Hz – 20kHz
  • Insert B (Post EQ/Dyn) On/Off
  • Mute Channel Mute
  • Solo Solo Buss 1 / Solo Buss 2 / Both,
  • Channel Safe Mono/Stereo, Bus Mode, Label, Filters, Trim, Delay, Tube, Insert A, EQ, Dyn1, Dyn2, Insert B, Group Assigns, Fade, Mute, Direct Outs,
    Full Safe
  • Output Routing Outputs, Insert A, Insert B
  • Fader 100mm Motorised Fader ∞ to + 10dB

엔지니어들에게 인정받은 음질과, 엔지니어들에게 선택되어진 UI, 엔지니어들을 위한 수많은 편의기능 등, 최고의 엔지니어들이 선택한 믹싱툴 DiGiCo,
DiGiCo가 구현하는 기술은 현재 음향시장의 기술력을 대변하고 있음과 동시에 미래의 음향시장의 개척점에 의심없이 위치할 것이라는 것을, 
그간 DiGiCo가 걸어온 역사에서 기록되어지고 있으며, 입증되고 있습니다. 
DiGiCo는 최고의 퍼포먼스를 요하는 모든 상황에서, 최고의 엔지니어들과 함께, 최고의 사운드를 품고 있습니다.
디지털콘솔의 범주를 넘어선 최고의 사운드기어 DiGiCo를 여러분께 추천합니다.