Quantum 7

Own the room with the fastest, smartest console ever created

Quantum 7 주요 기능


256 Input Channels
128 Aux / Sub-Group Busses
48 x 48 Full Processing Matrix
LR/LCR / 5.1 Master Bus
688 Dynamic Equalizers
48/96 kHz Sample Rate


Quantum 7 : 제품 특징

Quantum 7 : Own The Room.

오디오엔지니어의 모든 상상을 구현할 수 있는 최고의 오디오워크스테이션으로 자신 있게 Quantum 7을 소개합니다. 

가장 빠르고 스마트하며, 어떠한 프로덕션의 스케일도 완전무결(完全無缺)하게 소화할 수 있습니다. 

Quantum 7은 현재의 기술을 대변하며, 미래를 위한 기술을 제공하는 ‘Own The Room’입니다.

7세대 FPGA는 비교할 수 없고, 대체 불가한 유연성을 제공하는 것을 염두에 두고 개발 되었습니다. 그리고 이를 기반으로 감히 최고라 불릴 수 있는 Quantum 7이 DIGICo의 플래그쉽으로서 출시 되었습니다.

Quantum 7은 새로운 엔진만을 SD7에 추가하는 것만으로 기존의 하드웨어를 아울러 Quantum 처리 기능, 파워 그리고 다재 다능한 연결성을 제공합니다.

 

Quantum – The Power of Three

두 개 이상의 FPGA로 효율적인 엔진을 구성하는 것이 불가능했던 과거도 있었으나, Quantum 7은 7세대 FPGA 3개의 완벽한 호흡으로, 최고의 제품이라 불릴 수 있는 이상을 실현하였습니다.

96KHz의 샘플링레이트를 기준으로 688개의 프로세싱을 실시간으로 처리하며, 동시에 2,000개의 채널을 전송할 수 있으며, 새롭게 디자인된 GTX 포트는 6.6GHz의 실행 속도를 가지고 있습니다. 동시에 심플하고 안정적인 연결방식을 취하고 있어, 신속하며 안정적인 운영을 보장합니다. 

Quantum 7의 최고의 성능은 다른 차원의 기술과 함께, 한발 나아간 믹스의 경험으로 당신을 이끌 것입니다.


Under The Hood

Quantum 7이 함유하고 있는 성능을 여러분은 손끝만으로도 느끼게 될 것입니다. 인풋은 물론 아웃풋에 Channel Delay, DiGiTuBe, Single and Multi-Channel Presets, Dual insert points, Hi- and Lo-pass filters at 24dB/octave, four-band parametric EQ (eight on outputs) with band curve selection and Dynamic EQ on each band, DiGiCo’s DYN 1 (Compressor, De-esser or Multiband Compressor) and DYN 2 (Gate, Compressor or Ducker)를 사용할 수 있습니다.

Quantum 7는 Mustard Processing 기능을 제공합니다. 모든 스트립에 할당 할 수 있는 이 기능은 다양하게 모델링 된 preamp, vintage dynamics unit 및 EQ section을 지니고 있으며, 사용자의 의도에 따라 충성스럽고 완벽하게 작동할 것 입니다.

마스터 섹션에서 48개의 gangable, 48 개의 밴드 & 그래픽 EQ, 48 개의 스테레오 이펙트 및 36 개의 컨트롤 그룹 (VCA)을 처리할 수 있으며, 콘솔의 모든 기능의 구성전환을 간편하게 처리하기 위해 라이브 환경에서 특히 요구되는 스냅샷 기능 역시 사용할 수 있습니다.

또한, 128개의 버스를 모노 / 스테레오 Group 또는 AUX등으로 할당 할 수 있으며, 48 x 48 아웃풋 매트릭스, True Solo가있는 듀얼 솔로 버스 및 LR / LCR / 5.1 마스터 버스를 사용하여, 이전의 기술에서는 느낄 수 없었던, 차별적이고 차원이 다른, 깊이 있는 믹스를 구성할 수 있습니다.

모니터엔지니어들에게는 상상으로만 구현이 가능했던 Nodal Processing과 True Solo 기능을 포함하고 있습니다. Nodal Processing은 생각을 현실로 이어주는 창의력을 부여해주며, True Solo 기능은 모든 프로세싱 과정중의 어느 지점에서 간에, 충실한 모니터를 제공합니다.


SD7 Quantum Features
  • There is an arm processor, which handles all the communications between the host PC and the FPGA core; it’s the translator that communicates all the work surface flow to the core processor
  • There are now three fourth-generation SHARCS controlling the interpolation algorithms in the FPGA to produce that warm analogue feel, which will make a significant difference to any engineer.
  • Nodal Processing: The patented Nodal Processing appreciates the demands on monitor engineers and sound designers to be able to provide creativity not only on the channels but actually on each node of an aux buss. A full complement of processing can be allocated to the send allowing a unique mix tailored for the artist or the audience.
  • True Solo: Allows the operator’s monitoring system to replicate almost any section of the console, and how that source is being processed and heard. This saves time and speeds up the process of managing the potentially daunting number of channels and busses available to the user.

I/O

The SD7 Quantum is renowned for its heavyweight I/O, and with good reason.

Local I/O: SD7 Quantum’s local I/O includes 12 analogue inputs, 12 analogue outputs and 12 AES I/O (mono)

Optocore: The amount of connectivity is very special. SD7 Quantum comes as standard with one Optocore fibre loop, which is 504 channels of audio; there can be up to 14 DiGiCo racks, or a combination of racks and tie-lines around the loop; and there is an option to upgrade to dual loop, which allows for 1,008 Optocore channels of audio and 28 racks running.

UBMADI: In addition, the engine has a 48-channel UBMADI, so you can connect any laptop via USB and get 48 channels of recording and playback.

DMI: We have also incorporated two dedicated DMI slots to accommodate the growing family of DiGiCo DMI card options. Allowing the console connectivity to be configured for the demand of the tour or event, so you could plug in a Dante module, or the latest automatic mic mixing module. Each dedicated DMI slot provides you with an additional 64 I/O.

Waves: There is also Waves connectivity if you want to utilise SoundGrid processing, giving you a total of 128 additional I/O.

The console of tomorrow, available today – step up to SD7 Quantum and own the room!



DMI 카드 옵션


SD7 : 제품 사양

General Specifications

  • Faders 38 x 100mm touch-sensitive, motorised + 14 x 60mm touch sensitive, motorised
  • Screens 3 x 15” LCD high – resolution touch screens
  • Meterbridge 3 x Custom Mounted LCD high-resolution TFT-LCD screens
  • Redundancy Internal removable engine x 2
  • Internal hot-swappable PSU x 2
  • Processing Channels Up to 432 (combination of Input Channels / Aux / Solo Group Busses)
  • Busses Up to 128 Aux / Group busses with full processing Mono / Stereo / LCR / 5.1
  • Matrix Up to 48 Input / 48 Outputs with full processing
  • Control Groups Up to 36, selectable for VCA-style, Moving fader, Mute Group
  • Graphic Eq 48 x 32-band, Gain +/- 12dB
  • Internal FX Up to 48 stereo effects comprising 16 floating point reverbs and 32 delay/chorus/pitch/enhancer
  • Local I/O 12 x mic/line I/O, 12 x AES I/O
  • 8 x MADI interfaces @ 48kHz,  4 redundant interfaces @ 96kHz, BNC connectivity
  • Standard Optocore (Dual Loop – Optional)
  • Sampling rates 48kHz / 96kHz
  • GPIO: 2 x DSub37 –  16 as standard, expandable to 32
  • Video Inputs x 2, Outputs x 2
  • DMI: 2 x DiGiCo Multichannel Interface
  • Waves: Fitted as Standard
  • Ext Sync Wordclock, AES, Video, MADI, Optocore
  • SD7 Quantum Dimensions: 1496mm (w) x 875mm (d) x 503mm (h)
  • SD7 Quantum Weight 141Kg / 311lbs (245Kg / 540 lbs. with flightcase)
  • SD7 Quantum Flightcase: 1600mm (w) x 600mm (d) x 1240mm (h)
  • Power Requirements 90V-260V, 50-60Hz, 600VA

Audio Specification

  • Sample Rate: 48kHz or 96kHz
  • Processing Delay: 2ms Typical @ 48k (253 Channels, Stage Input Through L-R Buss to Stage Output) 1.1ms @96k
  • Internal Processing: Up to 40-bit, Floating Point
  • A>D & D>A: 24-bit Converter Bit Depth
  • Frequency Response: +/- 0.6dB (20Hz – 20kHz)
  • THD: <0.05% @ Unity Gain,: 10dB Input @ 1kHz
  • Channel Separation: Better Than 90dB: (40Hz – 15kHz)
  • Residual Output: <90dBu Typical
  • Noise: (20Hz – 20kHz)
  • Microphone Input: Better Than -126dB: Equivalent Noise
  • Maximum Output Level: +22dBu
  • Maximum Input Level: +22dBu


Processing Channel Specification Input Channel

  • Name: User-Defined / Presets
  • Channel Selection: Mono / Stereo / Multi
  • Input Routing: Main & Alternate Input
  • Analogue Gain: -20 to +60dB
  • Phase: Normal / Reverse
  • Digital Trim: -40 to +40dB
  • Delay: >1 Sec (Coarse & Fine Control)
  • DiGiTuBe: Drive 0.01 – 50.0
  • Bias 0 – 6
  • LPF: 20 – 20kHz, 24dB/Oct
  • HPF: 20 – 20kHz, 24dB/Oct
  • Insert A: (Pre EQ/Dyn) On/Off
  • Equalisation: 4 Band EQ: Parametric or Dynamic (Low/Lowshelf, Lower-Mid/Lowshelf, Upper-Mid/
    Hi Shelf, Hi/Hishelf)
    On/Off
    Freq; 20 – 20kHz
    Gain; +/- 18dB
    Q: 0.1 -20 (Parametric) / 0.10-0.85 (Shelf)
    Dynamic EQ On/Off
    Over/Under
    Band On/Off
    Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 500us – 100ms
    Release; 10ms – 10s
     Ratio; 1:1 – 50:1
  • Dynamics 1: Single or Multiband (3-Band) Compressor: On/Off
    Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 500us – 100ms
    Release; 10ms – 10s
    Ratio; 1:1 – 50:1
    Gain; 0 to +40dB with
    Autogain Option
    Link; Any Channel/Buss
    Hi Crossover; 20Hz – 20kHz
    Lo Crossover; 20Hz – 20kHz
    Knee : Hard, Med, Soft De-Esser: Threshold : 20us – 20ms
    Release : 1ms – 100ms
    Ratio : 1:1 – 50:1
    Ess-Band : Listen On/Off
     Ess-Band Filter Freq / Width: 20Hz – 20kHz
  • Dynamics 2: On/Off Gate / Ducker: Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 50us – 100ms
    Hold; 2ms – 2s
    Release; 5ms – 5s
    Range; 0 – 90dB
    Key; Any Source
    Key Listen
    Freq/Width; 20 – 20kHz Compressor: On/Off
    Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 500us – 100ms
    Release; 10ms – 10s
    Ratio; 1:1 – 50:1
    Gain; 0 to +40dB with
    Autogain Option
    Link; Any Channel / Buss
    Hi Crossover; 20Hz – 20kHz
    Lo Crossover; 20Hz – 20kHz
    S/C Source : Any Source
    S/C Listen : On/Off
     S/C Filter Freq/Width: 20Hz – 20kHz
  • Insert B: (Post EQ/Dyn) On/Off
  • EQ/Dyn order: EQ/Dyn or Dyn/EQ
  • Mute: Channel Mute / Hard Mute
  • Solo: Solo Buss 1 / Solo Buss 2 / Both, Auto Solo
  • Channel Safe: Input, EQ, Dyn, Aux, Pan, Fade/Mute, Inserts, Buss, Directs,
     Full Safe
  • Output Routing: Buss, Insert A, Insert B, FX
     Direct: On/Off, Pre-Mute / Pre-Fade / Post-Fade, Level +/- 18dB
  • Fader: 100mm Motorised Fader ∞ to +10dB

Processing Channel Specification Aux / Group / Matrix Output

  • Name: User-Defined / Presets
  • Phase: Normal / Reverse
  • Digital Trim: -20 to +60dB
  • Delay: >1 Sec (Coarse & Fine control)
  • DiGiTuBe: Drive 0.01 – 50.0
     Bias 0 – 6
  • LPF: 20 – 20kHz, 24dB / Oct
  • HPF: 20 – 20kHz, 24dB / Oct
  • Insert A: (Pre EQ/Dyn) On/Off
  • Equalisation: 8 Band EQ: 4 band Parametric and 4 band parametric or Dynamic (Low/Lowshelf, Lower-Mid/Lowshelf, Upper-Mid/Hi Shelf, Hi/Hishelf)
    On/Off
    Freq; 20 – 20kHz
    Gain; +/- 18dB
    Q: 0.1 -20 (Parametric) / 0.10-0.85 (Shelf)
    Dynamic EQ On/Off
    Over/Under
    Band On/Off
    Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 500us – 100ms
    Release; 10ms – 10s
     Ratio; 1:1 – 50:1
  • Dynamics 1: Single or Multiband (3-band) Compressor: On/Off
    Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 500us – 100ms
    Release; 10ms – 10s
    Ratio; 1:1 – 50:1
    Gain; 0 to +40dB
    with Autogain Option
    Link; Any Channel / Buss
    Hi Crossover; 20Hz – 20kHz
    Lo Crossover; 20Hz – 20kHz
    Knee : Hard, Med, Soft De-Esser: Threshold: 20us – 20ms
    Release: 1ms – 100ms
    Ratio: 1:1 – 50:1
    Ess-Band: Listen On/Off
     Ess-Band Filter Freq/Width: 20Hz – 20kHz
  • Dynamics 2: On/Off Gate / Ducker: Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 50us – 100ms
    Hold; 2ms – 2s
    Release; 5ms – 5s
    Range; 0 – 90dB
    Key; Any Source
    Key Listen
    Freq/Width; 20 – 20kHz Compressor: On/Off
    Threshold; -60 – 0dB
    Attack; 500us – 100ms
    Release; 10ms – 10s
    Ratio; 1:1 – 50:1
    Gain; 0 to +40dB
    with Autogain Option
    Link; Any Channel/Buss
    Hi Crossover; 20Hz – 20kHz
    Lo Crossover; 20Hz – 20kHz
    S/C Source : Any source
    S/C Listen : On/Off
     S/C Filter Freq/Width: 20Hz – 20kHz
  • Insert B: (Post EQ/Dyn) On/Off
  • EQ/Dyn Order: EQ/Dyn or Dyn/EQ
  • Mute: Channel Mute / Hard Mute
  • Solo: Solo Buss 1 / Solo Buss 2 / Both, Auto Solo
  • Channel Safe: Trim, EQ, Dyn, Fade/Mute, Inserts, Outputs, Full Safe
  • Output Routing: Outputs, Insert A, Insert B, FX
  • Fader: 100mm Motorised Fader ∞ to + 10dB



엔지니어들에게 인정받은 음질과, 엔지니어들에게 선택되어진 UI, 엔지니어들을 위한 수많은 편의기능 등, 최고의 엔지니어들이 선택한 믹싱툴 DiGiCo,
DiGiCo가 구현하는 기술은 현재 음향시장의 기술력을 대변하고 있음과 동시에 미래의 음향시장의 개척점에 의심없이 위치할 것이라는 것을, 
그간 DiGiCo가 걸어온 역사에서 기록되어지고 있으며, 입증되고 있습니다. 
DiGiCo는 최고의 퍼포먼스를 요하는 모든 상황에서, 최고의 엔지니어들과 함께, 최고의 사운드를 품고 있습니다.
디지털콘솔의 범주를 넘어선 최고의 사운드기어 DiGiCo를 여러분께 추천합니다.